Bio na Instagramie

Bio na instagramie to taka Twoja mała wizytówka, która powinna robić dla Ciebie wielkie rzeczy. Powinna promować Cię na Instagramie, wspierać rozwój Twojego konta, tłumaczyć kim jesteś i czym się zajmujesz i mówisz wszystko to, o co ludzie nie mają czasu pytać. A to wszystko w 150 znakach (plus 30 na nazwę).

Problem w tym, że bardzo trudno jest mówić o sobie samym. Każdy z nas wie kim jest i czym się zajmuje – dlatego łatwo pominąć jakieś istotne informacje. Dlatego przygotowałam dla Ciebie tekst w którym pokazuję jak zoptymalizować BIO na Instagramie żeby robiło dla nas jak najlepszą robotę.
 

BIO na Instagramie:  Nazwa użytkownika na Instagramie

Przy tworzeniu nazwy konta należy zadbać o kilka rzeczy:
  • Nazwa konta powinna być w miarę krótka, łatwa do przepisania, i “coś znaczyć” – tak żeby dało się ją zapamiętać, a najlepiej również powtórzyć (wyobraż sobie że jesteś na konferencji, i ktoś chce szybko znaleźć Twoje konto na Instagramie, a Ty musisz mu je szybko podyktować).
  • Nazwa konta nie musi od razu mówić o czym będzie Twoje konto – w końcu tematyka może się z czasem zmienić.
  • Nie musi być to Twoje imię i nazwisko – chyba, że tworzysz w oparciu o nie swoją markę osobistą
  • Nie powinna być to nazwy strony (np. nazwakonta.pl) – takie nazwy kont są niezgodne z regulaminem Instagrama, i kwalifikują się do usunięcia z tytułu łamania regulaminu
  • Nazwy składające się z serii liter, cyfr i znaków specjalnych wyglądają jak konta botów, dlatego sugeruję unikać takiej nazwy konta.
Jeśli Twoja obecna nazwa konta nie spełnia któregoś z tych warunków, to o ile masz małe konto sugeruję czym prędzej zmienić nazwę konta.

BIO na Instagramie: Zdjęcie profilowe 

Jeśli nie musisz – nie dawaj w tym miejscu logo. Kolejne czarne literki na białym tle napewno nie pomogą Ci się wyróżnić na Instagramie. Jeśli masz taką możliwość – użyj zdjęcia na którym Cię widać. Zdjęcia ludzi zawsze wzbudzają większe zaufanie i zainteresowanie.

BIO na Instagramie: Nazwa 

Nazwa to świetne miejsce żeby napisać kim jesteś i czym się zajmujesz na Instagramie.

Przedstaw się – nie musisz pisać nazwiska, ale imię to absolutna podstawa (pomyśl jak bardzo irytuje Cię gdy chcesz komuś odpisać na komentarz, wchodzisz na jego konto żeby sprawdzić imię a tu lipa).

Ciekawostka:

Mało kto wie, ale nazwa konta jest jedną z czterech rzeczy które można wyszukiwać przez wyszukiwarkę Instagrama (nazwa użytkownika, nazwa, hashtagi i lokalizacje). Dlatego warto umieszczać tu słowa kluczowe które mogą być istotne z perspektywy Twojego profilu.

Oszczędzaj każdą literkę – masz tylko 30 znaków do dyspozycji.

BIO na Instagramie: Życiorys 

Życiorys na Instagramie to tak naprawdę miejsce, które ma mi dać obraz kim jesteś, co robisz na Instagramie i jak ewentualnie mogę się z Tobą skontaktować. Sporo jak na 150 znaków;)
  • Oszczędzaj znaki używając emotikonek  – “jeden obraz jest wart tysiąc słów” nigdy nie było bardziej prawdziwe.
  • Wypisz tu rzeczy, które warto wiedzieć o Twojej marce, profilu; jesteś mamą dwójki dzieci? Napisz to! Masz kwiaciarnię?! Super! Piszemy!
  • Kontakt – jeśli chcesz współpracować z markami, to nic nie zastąpi starego dobrego adresu email; dla agencji pisanie “DM do skrzyneczki” jest mega niewygodne bo uniemożliwia zachowanie ciągłości korespondencji (to jest prawie tak złe jak formularze kontaktowe na blogach).

Zobacz co na ten temat mają do powiedzenia pracownicy agencji kreatywnych: Zobacz! 

Uwaga: Mając na uwadze bezpieczeństwo swojego konta zrób to mądrze:

  • żeby uchronić się przed niechcianym spamem możesz dodać do adresu jakieś “udziwnienie” – np (at) zamiast małpy: kontakt(at)gmail.com
  • nie dodawaj w BIO adresu na który założyłeś konto na Instagramie – możesz łatwo stać się ofiarą ataku i próby przejęcia konta

Pozostałe elementy:

  • Lokalizacja – absolutne “must have” jeśli prowadzisz sklep, restaurację lub inne usługi stacjonarne;
  • Jeśli jest coś o co szczególnie często pytają Twoi potencjalni klienci – może warto tu o tym napisać?
    Np. “Czy robisz wyjazdowe sesje zdjęciowe?” Z moim aparatem mogę pojechać choćby i na koniec świata – a już napewno na drugi koniec Polski.
  • Nie marnuj tej przestrzeni na klauzule w stylu “nie kopiuj moich zdjęć bez mojej zgody”, “wszystkie zdjęcia moje i tylko moje” – Ci którzy kradną zdjęcia i tak będą to mieli w pompie, a Ty tylko marnujesz miejsce
  • Ostatnia linijka powinna mówić bezpośrednio o linku, który pojawi się poniżej np. “Sprawdź moje portfolio”, “Przeczytaj ostatni wpis na blogu”, “Poierz darmowe materiały”

Czy używać hashtagów w sekcji “życiorys”?

Szczerze powiedziawszy to mam duże wątpliwości czy warto robić coś takiego.

Jeśli ktoś już jest na Twoim profilu – to po co odsyłać go dalej, “na zewnątrz”, w przestworza Instagrama? Jak to ma Tobie pomóc?

Wyjątek stanowi sytuacja, gdy masz jakiś swój hashtag, którego używają (lub mogą użyć) Twoi klienci.
Wtedy informacja o firmowym hashtagu jest jak najbardziej wskazana.

BIO na Instagramie: Link 

Hilary Rushford mówiła zawsze, że Twój link w BIO powinien prowadzić do “kieliszka szampana”.

Jak dla mnie jest to tak samo aktualne wczoraj i dziś.

Co może być tym kieliszkiem szampana? Świetnie sprawdzają się w tym celu wszelkiego rodzaju darmowe materiały do pobrania.

BIO na Instagramie: Tips and Tricks 

Na koniec podrzucam kilka szybkich tipów o które mogą Ci się przydać przy optymalizowaniu Twojego BIO na Instagramie:
  • Aby szybko sprawdzić dostępności danej nazwy na kilkanastu platformach jednocześnie możesz skorzystać z tej strony: https://www.namecheckr.com/
  • Aby wygodnie policzyć liczbę znaków do życiorysu skorzystaj ze strony https://ile.liter.pl/
  • Skarbnica emoji do wykorzystania w BIO na Instagramie: https://emojipedia.org/
  • Konto biznesowe – jeśli nie chcesz mieć numeru telefonu jako kontaktu (a masz włączone uwierzytelnianie dwuskładnikowe), to musisz przejść na uwierzytelnianie za pomocą kodu wysyłanego do specjalnej aplikacji (zamiast na numer telefon). Wtedy będziesz mogła usunąć numer telefonu z opcji kontaktu.
  • Weryfikacja konta – wiesz, że Instagram umożliwił składanie wniosków o weryfikację konta dla marek, osób publicznych i celebrytów z poziomu aplikacji. Może zatem warto postarać się o niebieską odznakę?
    Wniosek o weryfikację znajdziesz w Ustawienia > Konto > Poproś o weryfikację

I to by było na tyle jeśli chodzi o BIO na Instagramie. Jeśli masz jakieś pytania zachęcam do wrzucenia ich w komentarzu do tego artykułu.

Pozdrawiam
Ola Foryś |@wild.rocks

Inne teksty na Instagramie które mogą Cię zainteresować:

bio na instagramie

bio na instagramie

bio na instagramie

  • O tej weryfikacji to nie wiedziałam! Ale jestem ci wdzięczna, bo okazało się że popełniłam masę błędów przy tworzeniu konta i niestety, to te największe.

  • Dzięki za wartościowy tekst! Właśnie ruszam z Instagramem, zaczytuję się w Twoich artykułach i mam nadzieję, że ogarnę tę magiczną aplikację 🙂