Bio na instagramie to taka Twoja mała wizytówka, która powinna robić dla Ciebie wielkie rzeczy. Powinna promować Cię na Instagramie, wspierać rozwój Twojego konta, tłumaczyć kim jesteś i czym się zajmujesz i mówisz wszystko to, o co ludzie nie mają czasu pytać. A to wszystko w 150 znakach (plus 30 na nazwę).
BIO na Instagramie: Nazwa użytkownika na Instagramie
- Nazwa konta powinna być w miarę krótka, łatwa do przepisania, i “coś znaczyć” – tak żeby dało się ją zapamiętać, a najlepiej również powtórzyć (wyobraż sobie że jesteś na konferencji, i ktoś chce szybko znaleźć Twoje konto na Instagramie, a Ty musisz mu je szybko podyktować).
- Nazwa konta nie musi od razu mówić o czym będzie Twoje konto – w końcu tematyka może się z czasem zmienić.
- Nie musi być to Twoje imię i nazwisko – chyba, że tworzysz w oparciu o nie swoją markę osobistą
- Nie powinna być to nazwy strony (np. nazwakonta.pl) – takie nazwy kont są niezgodne z regulaminem Instagrama, i kwalifikują się do usunięcia z tytułu łamania regulaminu
- Nazwy składające się z serii liter, cyfr i znaków specjalnych wyglądają jak konta botów, dlatego sugeruję unikać takiej nazwy konta.
BIO na Instagramie: Zdjęcie profilowe
BIO na Instagramie: Nazwa
Przedstaw się – nie musisz pisać nazwiska, ale imię to absolutna podstawa (pomyśl jak bardzo irytuje Cię gdy chcesz komuś odpisać na komentarz, wchodzisz na jego konto żeby sprawdzić imię a tu lipa).
Ciekawostka:
Mało kto wie, ale nazwa konta jest jedną z czterech rzeczy które można wyszukiwać przez wyszukiwarkę Instagrama (nazwa użytkownika, nazwa, hashtagi i lokalizacje). Dlatego warto umieszczać tu słowa kluczowe które mogą być istotne z perspektywy Twojego profilu.
Oszczędzaj każdą literkę – masz tylko 30 znaków do dyspozycji.
BIO na Instagramie: Życiorys
-
Oszczędzaj znaki używając emotikonek – “jeden obraz jest wart tysiąc słów” nigdy nie było bardziej prawdziwe.
-
Wypisz tu rzeczy, które warto wiedzieć o Twojej marce, profilu; jesteś mamą dwójki dzieci? Napisz to! Masz kwiaciarnię?! Super! Piszemy!
-
Kontakt – jeśli chcesz współpracować z markami, to nic nie zastąpi starego dobrego adresu email; dla agencji pisanie “DM do skrzyneczki” jest mega niewygodne bo uniemożliwia zachowanie ciągłości korespondencji (to jest prawie tak złe jak formularze kontaktowe na blogach).
Uwaga: Mając na uwadze bezpieczeństwo swojego konta zrób to mądrze:
- żeby uchronić się przed niechcianym spamem możesz dodać do adresu jakieś “udziwnienie” – np (at) zamiast małpy: kontakt(at)gmail.com
- nie dodawaj w BIO adresu na który założyłeś konto na Instagramie – możesz łatwo stać się ofiarą ataku i próby przejęcia konta
Pozostałe elementy:
-
Lokalizacja – absolutne “must have” jeśli prowadzisz sklep, restaurację lub inne usługi stacjonarne;
-
Jeśli jest coś o co szczególnie często pytają Twoi potencjalni klienci – może warto tu o tym napisać?Np. “Czy robisz wyjazdowe sesje zdjęciowe?” Z moim aparatem mogę pojechać choćby i na koniec świata – a już napewno na drugi koniec Polski.
-
Nie marnuj tej przestrzeni na klauzule w stylu “nie kopiuj moich zdjęć bez mojej zgody”, “wszystkie zdjęcia moje i tylko moje” – Ci którzy kradną zdjęcia i tak będą to mieli w pompie, a Ty tylko marnujesz miejsce
-
Ostatnia linijka powinna mówić bezpośrednio o linku, który pojawi się poniżej np. “Sprawdź moje portfolio”, “Przeczytaj ostatni wpis na blogu”, “Pobierz darmowe materiały”
Czy używać hashtagów w sekcji “życiorys”?
Szczerze powiedziawszy to mam duże wątpliwości czy warto robić coś takiego.
Jeśli ktoś już jest na Twoim profilu – to po co odsyłać go dalej, “na zewnątrz”, w przestworza Instagrama? Jak to ma Tobie pomóc?
Wyjątek stanowi sytuacja, gdy masz jakiś swój hashtag, którego używają (lub mogą użyć) Twoi klienci.
Wtedy informacja o firmowym hashtagu jest jak najbardziej wskazana.
BIO na Instagramie: Link
Jak dla mnie jest to tak samo aktualne wczoraj i dziś.
Co może być tym kieliszkiem szampana? Świetnie sprawdzają się w tym celu wszelkiego rodzaju darmowe materiały do pobrania.
BIO na Instagramie: Tips and Tricks
- Aby szybko sprawdzić dostępności danej nazwy na kilkanastu platformach jednocześnie możesz skorzystać z tej strony: https://www.namecheckr.com/
- Aby wygodnie policzyć liczbę znaków do życiorysu skorzystaj ze strony https://ile.liter.pl/
- Skarbnica emoji do wykorzystania w BIO na Instagramie: https://emojipedia.org/
- Konto biznesowe – jeśli nie chcesz mieć numeru telefonu jako kontaktu (a masz włączone uwierzytelnianie dwuskładnikowe), to musisz przejść na uwierzytelnianie za pomocą kodu wysyłanego do specjalnej aplikacji (zamiast na numer telefon). Wtedy będziesz mogła usunąć numer telefonu z opcji kontaktu.
- Weryfikacja konta – wiesz, że Instagram umożliwił składanie wniosków o weryfikację konta dla marek, osób publicznych i celebrytów z poziomu aplikacji. Może zatem warto postarać się o niebieską odznakę?
Wniosek o weryfikację znajdziesz w Ustawienia > Konto > Poproś o weryfikację
I to by było na tyle jeśli chodzi o BIO na Instagramie. Jeśli masz jakieś pytania zachęcam do wrzucenia ich w komentarzu do tego artykułu.

Ola Foryś |@wild.rocks
- Zrób bezpłatny Insta Audyt i sprawdź co hamuje rozwój Twojego konta na Instagramie!
- Hashtagi na Instagramie: 7 najczęstszych błędów
- Moja strategia rozwoju konta na Instagramie
- Co to są konta repostujące a Instagramie i jak je znaleźć?
- Jeśli poważnie myślisz o rozwoju swojego konta i potrzebujesz konkretnych wskazówek sięgnij po “Korki z Insta”
Bio na instagramie to taka Twoja mała wizytówka, która powinna robić dla Ciebie wielkie rzeczy. Sprawdź co powinna zawierać, żeby jak najlepiej Cię wspierać i prezentować Twoje konto na Insta i to czym się zajmujesz.