You are currently viewing Identyfikacja wizualna marki na Instagramie

Identyfikacja wizualna marki na Instagramie

Masz świetną identyfikację wizualną marki i chcesz ją wykorzystać na Instagramie? To świetnie! Wielu osobom wciąż kojarzy się ona głównie z wyglądem strony www, wizytówek, ulotek, prezentacji… A możliwości wykorzystania jej na Instagramie jest naprawdę sporo. Pokażę Ci, gdzie sprawdzi się najlepiej!

Posty i plansze na stories

Chcesz oszczędzić sporo czasu przy tworzeniu contentu? Przygotuj sobie szablony do publikowania postów – także w formie bardzo popularnej ostatnio karuzeli. Dzięki temu krócej będziesz się zastanawiać nad tym, jak ubrać w grafikę to, co masz do powiedzenia. Podobnie możesz podejść do tworzenia plansz na stories. Dobrym posunięciem będzie przygotowanie kilku wersji szablonów w podobnym klimacie – z użyciem kolorów z palety marki i elementów graficznych dla niej charakterystycznych. Dzięki alternatywom Twoje konto będzie spójne, ale nie nudne! 

Zdjęcie profilowe

Tu kolory marki możesz wykorzystać jako tło do własnego zdjęcia albo… po prostu umieścić tam logo. Albo sam sygnet – czyli, najprościej mówiąc, symbol graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z Twoją marką (zwykle jest on częścią logo). Ale uwaga! Raczej unikaj wrzucania samego czarnego logo na białym tle, bo nie będzie się wyróżniać. A zdjęcie profilowe pojawia się przecież nie tylko na Twoim koncie, ale też w stories czy przy komentarzach, które zostawiasz – dobrze by było, żeby od razu wszyscy Cię po nim kojarzyli!

Okładki wyróżnionych postów

Spójne grafiki na okładkach wyróżnionych relacji są zwykle dodatkową zachętą do przejrzenia ich zawartości. Pokazują także Twoją dbałość o detale i profesjonalizm. Nie musisz od razu inwestować w grafika – proste okładki możesz wykonać na przykład za pomocą aplikacji Highlight Story & Logo Maker for Instagram Story. Ciekawym zabiegiem jest wykorzystanie własnych zdjęć w różnych pozycjach zamiast ikon. Uwaga na pisanie na okładkach – im dłuższe słowo, tym gorzej będzie widoczne! Zdecydowanie lepiej jest postawić na grafiki. 



Kolory elementów na zdjęciach

Kolory Twojej marki nie muszą pojawiać się wyłącznie na tłach i w fontach. Z powodzeniem możesz je wykorzystać także na zdjęciach. I nie chodzi mi tu o presety! W trakcie przygotowań do kolejnej sesji zorganizuj trochę rekwizytów nawiązujących do palety Twojej marki. Innym rozwiązaniem jest ozdabianie zdjęć graficznymi detalami. Tylko pamiętaj – one też powinny mieć jakiś spójny mianownik i nie być przypadkowymi elementami wylosowanymi w Canvie. Wybierz sobie zestaw kilku lub kilkunastu stałych ozdobników albo pomyśl o spójnych ramkach.

Naklejki/gify na Stories

Ten element wymaga nieco więcej pracy, ale efekt zdecydowanie jest tego wart – stwórz swoje własne naklejki do ozdabiania relacji. W najprostszej wersji mogą one zawierać kojarzone z Tobą hasła (oczywiście przy użyciu kolorów z palety marki i odpowiednich fontów). W bardziej zaawansowanej – sama możesz być ich bohaterką. Oczywiście, jeśli czujesz się dobrze w roli nietypowej modelki. To o tyle fajny pomysł, że z ciekawych naklejek mogą korzystać także inne osoby, tym samym pomagając Ci budować rozpoznawalność marki i zwiększając Twoje zasięgi. 

Podsumowanie – identyfikacja wizualna marki na Instagramie

Możliwości pokazania identyfikacji wizualnej marki na Instagramie jest naprawdę sporo. Oczywiście, skorzystanie z nich wszystkich wymaga czasu i energii, a czasem i finansów, jeśli musimy zainwestować w grafika, bo nie po drodze nam nawet z Canvą. Ale warto! Im bardziej spójny jest nasz wizerunek, tym łatwiej nasze treści będą wyłapywane przez odbiorców z tysięcy innych. A o to przecież chodzi, prawda?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wykorzystywać IG do celów biznesowych, rzuć okiem na Korki z Insta: Instagram dla biznesu. To e-book pełen praktycznych wskazówek, jak wykorzystać potencjał tego kanału do zdobycia nowych klientów.


Cześć, jestem Ola.

Uczę, jak przyciągać nowych obserwujących i zatrzymać ich na dłużej. Swoją wiedzą dzielę się tu na blogu oraz publikując na moim koncie IG tzw. korki z Insta. Jestem też autorką kultowej serii e-booków Korki z Insta.

W czym mogę Ci pomóc?