Instagram – najlepsza wizytówka Twojej firmy

Kiedy widzę ile pracy i wysiłku ludzie wkładają w zrobienie perfekcyjnego logo, idealnych wizytówek czy powalających ulotek, a jednocześnie zupełnie ignorują swoją kluczową wizytówkę online, jaką jest Instagram, to czuję jak opadają mi ręce.  BUM!

Czy Twoi klienci są na Instagramie? 

Jeśli robisz ubrania, dodatki do wnętrz, makramy, zabawki, biżuterię, meble, tekstylia, akcesoria, ubranka dla dzieci, buty czy kosmetyki naturalne to jest spora szansa, że Twoja grupa docelowa przesiaduje na Instagramie.

I tam szuka inspiracji (mówi się nawet, że Instagram coraz częściej zastępuje nam Pinterest).

Inspiracja i co dalej? 

Więc dobrze, Twój potencjalny klient aktywnie szuka inspiracji, przeszukuje treści pod różnymi hashtagami na Instagramie. Trafia na twoje zdjęcie (lub zdjęcie Twojego produktu).  Jeśli go zainteresuje, to co zrobi dalej?

Wejdzie na Twój profil!

I teraz bardzo wiele zależy od tego, co na nim zobaczy.

Instagram jako wizytówka Twojej firmy 

Instagram jest jak okno przez które klient podgląda Twoją firmę.

Jeśli zobaczy zabałaganione, chaotyczne konto, to podobne zdanie wyrobi sobie o Twojej marce. Innymi słowy – co z tego, że inne “pokoje” w Twoim biznesie są piękne, skoro przez to jedno “okno” widać tylko niezły bałagan?

Poświęcamy tyle czasu na zrobienie perfekcyjnych papierowych wizytówek, wypasionych logo, dopracowanych stron internetowych, a kompletnie zapominamy o Instagramie, który dla naszych klientów może być pierwszą, (i niestety często również ostatnią) wizytówką naszej firmy, z która będą mieli styczność.

Więc teraz mam do Ciebie pytanie – co Twój potencjalny klient zobaczy na Twoim koncie na Instagramie?

Daje do myślenia, prawda?

Jeśli chcesz wyłapać inne grzeszki, które mogą blokować Twój rozwój na instagramie, to zapraszam Cię do wykonania darmowego Insta Audytu. Brak spójnego konta, to jeden z nich. Pytanie czy znasz pozostałe?

Zrób darmowy Insta Audyt 

Nie ma jednego przepisu na sukces na Instagramie, ale jest całkiem sporo rzeczy, które mogą hamować Cię na Twojej drodze do sukcesu na Instagramie.

Zrób sobie swój własny Insta Audyt:

ZRÓB INSTA AUDYT

Podsumowanie 

Coraz chętniej zaglądamy na instagramowe profile firm, których produkty chcemy kupić. Nawet nie po to, żeby dodać ich do obserwowanych, ale żeby sprawdzić, czy to jest nasz styl, nasz klimat. Instagram staje się oknem, przez które podglądamy daną firmę i często na tej podstawie decydujemy, czy kupimy produkty danej firmy czy nie.

Dlatego tak ważne jest, żeby zadbać o fajne, estetyczne konto które nie będzie odstraszać potencjalnych klientów.

Ściskam,
Ola