34 pomysły na opis zdjęcia produktowego na Instagramie

Nie wiesz, skąd brać pomysły na opis zdjęcia na Instagramie? Powiedz, ile razy utknęłaś w martwym punkcie, próbując napisać ciekawy opis do zdjęć Twoich produktów? Albo siedziałaś z telefonem w dłoni i wpatrywałaś się w mrugający kursor, czując tę paraliżującą pustkę w głowie? Dosyć tego! Mam dla Ciebie coś specjalnego – 34 pomysły na opis zdjęcia produktowego na Instagramie.

Skąd brać pomysły na opis zdjęcia na Instagramie? Dobre pytanie. Ponieważ raczej kiepski ze mnie copywriter, do współpracy zaprosiłam Karolinę Bartoszek-Dourado, Biznesową Skrzydłową. W efekcie powstał ten wpis gościnny. I powiem Ci, że wyszła z tego prawdziwa petarda!

Serio. Nie żartuję.

We wpisie znajdziesz 34 (!) pytania, które pomogą Ci napisać świetny opis zdjęcia Twojego produktu na Instagramie. Nieźle, co?

Oczywiście, w miejsce słowa “produkt” możesz podstawić też słowo “usługa”. I efekt też będzie magiczny 😉

Także bez zbędnej zwłoki zapraszam Cię do lektury i mam nadzieję, że z tą ściągą pomysły na opis zdjęcia już nigdy nie będą twoim problemem.

34 pytania które pomogą Ci napisać opis do zdjęcia produktowego na Instagramie

Szukasz pomysłu na opis zdjęcia na Instagramie? Takiego, który opowie o Twoim produkcie? Bo przecież jest świetny. Rozwiązuje problem Twojej grupy docelowej, jest dopracowany w każdym calu. Pozostaje tylko pokazać go światu. Więc robisz zdjęcie. Jedno, drugie, ósme. Wchodzisz na Insta, żeby je opublikować i… Pustka w głowie. Co napisać? Co będzie ciekawe dla odbiorcy? Jak zmniejszyć prawdopodobieństwo bycia posądzoną o nachalną sprzedaż?

Jeśli kiedykolwiek Twoje palce dramatycznie zawisły w bezruchu nad klawiszami telefonu – mam dla Ciebie zbiór pytań, które pomogą Ci przerwać pisarską niemoc, kiedy chcesz opublikować post o swoim produkcie na Instagramie. Najtrudniejsze jest podobno pierwsze zdanie. Więc zacznij od odpowiedzi na któreś pytanie. Rym niezamierzony!

Pomysły na opis zdjęcia na Instagramie:

1. Skąd pomysł na taki produkt?

Opowiedz o tym, jak wpadłaś na to, żeby stworzyć swoje dzieło. Co było iskrą, która rozpaliła Twoją wyobraźnię?

2. Kto był inspiracją do stworzenia produktu?

Być może ktoś Ci podpowiedział, czego brakuje na rynku? Może ktoś podrzucił Ci pomysł w komentarzu lub mailu? Może przypadkiem pojawił się w rozmowie na spotkaniu ze znajomymi? A może szukałaś rozwiązania dla konkretnej osoby? Opowiedz o tym w opisie zdjęcia produktowego!

3. Gdzie i w jakich okolicznościach wpadłaś na swój pomysł?

Czasem bywa tak, że pewne warunki sprzyjają tworzeniu. Konkretne miejsce, usłyszana piosenka, może nawet zapach. Jeśli to otoczenie wpłynęło na Twoją kreatywność, możesz oprzeć o to opis zdjęcia na Instagramie.

4. Do kogo produkt jest skierowany?

Komu przyda się najbardziej? Opowiedz o grupie docelowej i Twoich powiązaniach z nią.

5. Jaki problem rozwiązuje?

W czym może pomóc Twój produkt? Co ułatwia? Dlaczego warto w niego zainwestować? Jak ta inwestycja się zwróci?

 

6. Ile trwało stworzenie produktu?

Sprint czy maraton? Nosiłaś się z pomysłem przez długie miesiące czy zrealizowałaś go błyskawicznie? Ludzie lubią liczby – podziel się nimi!

7. Kto brał udział w pracach nad nim?

W większość projektów zaangażowani są też inni ludzie. Na przykład nad e-bookiem może pracować redaktor, korektor, grafik, ilustrator… Opowiedz o tym, jak zebrałaś swój dream team. Uwaga – o każdej z osób może powstać osobny opis zdjęcia na Instagramie!

8. Jakie były etapy produkcji?

Pokazanie procesu od kuchni pobudza bardzo wyobraźnię odbiorcy. Na pewno doceni transparentność na każdym z etapów.

9. Co było zaskakujące?

Praca nad projektem bywa pełna niespodzianek. Zaproś swoich obserwatorów za kulisy i opowiedz im o tym, czego się nie spodziewałaś.

10. Czego nowego się nauczyłaś?

Z każdego projektu można wyciągnąć nowe umiejętności i wiedzę. Podziel się tym, o co jesteś bogatsza.

11. Co robiłaś po raz pierwszy?

W czym debiutowałaś? Może było to delegowanie zadań? Sprzedaż? Pisanie newslettera? A może samo tworzenie własnego produktu było debiutem?

14. Jeśli to kolejny produkt – co udało Ci się poprawić tym razem? 

Jak poprzednie doświadczenia uchroniły Cię przed popełnieniem błędów? A może ostatnim razem wszystko poszło sprawnie, więc mogłaś po prostu podnieść sobie poprzeczkę? Co udało się zrobić lepiej?

15. Co było najłatwiejsze?

Co w pracy nad produktem przyszło Ci bez wysiłku i dlaczego? Czy była to kwestia Twoich wrodzonych talentów, czy może poprzednich doświadczeń? Opowiedz o swoich mocnych stronach, które pomogły Ci w pracy.

16. Co było najtrudniejsze?

Co wymagało szczególnego wysiłku, zaangażowania, czasu i energii? Twoi obserwatorzy docenią autentyczny przekaz, bez cukrowania rzeczywistości.

17. Czy produkt jest częścią serii?

Czy jest kontynuacją innego albo przewidujesz jego kontynuację? Warto wspomnieć o tym w opisie  zdjęcia na Instagramie, bo może to pomóc sprzedaży.

18. Kto testował ten produkt?

Czy ktoś miał już okazję przetestować produkt przed jego premierą? Dlaczego akurat ta osoba? Na co zwróciła uwagę? Jak jej pomógł? Jak oceniła jego skuteczność? Możesz zacytować jej opinię (oczywiście za jej zgodą!).

19. Czy ktoś może przetestować / czy szukasz testerów?

Być może potrzebujesz kogoś, kto wypróbuje skuteczność produktu, zanim wypuścisz go na rynek. Post o rekrutacji testerów może pomóc Ci łatwiej dotrzeć do zainteresowanych nim osób, a ich opinie – podnieść Twoją wiarygodność.

20. Jakie uczucia towarzyszyły Ci w trakcie tworzenia?

Nieustający flow czy może seria kryzysów? Stale te same emocje czy jedna wielka sinusoida? Więcej ekscytacji czy strachu?

21. Jakie uczucia towarzyszyły Ci po skończeniu?

Euforia, satysfakcja czy może ogromne zmęczenie i przemożna chęć odespania?

22. Jaka była pierwsza recenzja? Co mówią klienci?

Im szybciej podzielisz się opinią klientów, tym lepiej. Uwiarygodnisz swój produkt, a przy okazji pokażesz, że feedback odbiorców jest dla Ciebie ważny.

23. Jaka jest najczęstsza obiekcja?

Uwaga – ten opis powinien ją rozbrajać tuż po przytoczeniu. Skup się na rozwiązaniu, a nie na (potencjalnym) problemie.

24. Jakie jest najczęstsze pytanie o produkt?

Co budzi największą ciekawość u odbiorców? Pamiętaj, żeby od razu na nie odpowiedzieć.

25. Dlaczego jest w takiej formie?

Opowiedz o tym, dlaczego produkt został wypuszczony w takim kształcie. Przykład? Jeśli wypuszczasz e-booka, możesz opowiedzieć o tym, że jest on dostępny również w formatach umożliwiających korzystanie z niego na czytnikach, albo że ma on edytowalne pola, które pozwalają na wykonywanie ćwiczeń także na komputerze, bez potrzeby drukowania.

26. Ile sztuk się sprzedało?

Warto podawać wyniki sprzedażowe – zwłaszcza, jeśli produkt dobrze się sprzedaje. Zadziała tu społeczny dowód słuszności. Odbiorcy będą bardziej skłonni do zakupu, jeśli będą widzieć, że inni też się na niego decydują.

27. Czy jest promocja i do kiedy?

Pamiętaj, żeby przypominać o trwającej promocji i jej warunkach. Nawet jeśli wydaje Ci się, że mówisz o niej dużo – będziesz zdziwiona, ilu osobom to umyka!

28. Czy będzie kontynuacja?

Jeśli planujesz produkt, który będzie uzupełnieniem lub drugą częścią promowanego – napisz o tym. Zwłaszcza, jeśli chcesz zbierać zapisy na listę mailingową z nim związaną.

29. Skąd się wzięła cena?

Coraz częściej twórcy dzielą się kosztami stworzenia produktu. Pokazanie, ile kosztowały materiały i praca podwykonawców, jaką część stanowiły podatki i ile wyniosła marża, pomaga w pokazaniu adekwatności ceny, zwłaszcza w przypadku produktów premium lub tworzonych lokalnie.

30. Jakie inne pomysły to zainspirowało?

Jeśli w trakcie tworzenia lub sprzedaży wpadłaś na dodatkowe pomysły, na przykład komplementarne produkty, opowiedz o nich. Możesz w ten sposób zacząć badać zainteresowanie nimi.

31. Kto o nim napisał i gdzie?

Jeśli wzmianki o Twoim produkcie pojawiły się poza Twoimi kanałami, na przykład na blogach, kanałach społecznościowych innych osób lub w mediach – koniecznie o tym napisz. Pamiętaj o oznaczeniu autorów i podziękowaniu za podanie dalej informacji.

32. Jakie były najmilsze słowa, które o nim usłyszałaś?

Zacytuj opinię, która szczególnie Cię ucieszyła. Jeśli jest jakiś konkretny powód, dlaczego akurat ona tak mocno Cię poruszyła, opowiedz o nim w opisie zdjęcia produktowego.

33. Jaka jest najważniejsza lekcja, jaką wyciągasz z tego?

Tworzenie własnego produktu to ważne doświadczenie biznesowe. Z pewnością masz wiele przemyśleń – wybierz to, które uważasz za najmocniejsze i podziel się nim z obserwatorami.

34. Czy jest ktoś komu produkt pomaga, choć się tego nie spodziewałaś?

Czasami bywa tak, że tworzymy z myślą o konkretnej osobie, a okazuje się, że nasz produkt może pomóc znacznie szerszemu gronu. Jeśli to także twój przypadek – opowiedz o tym.

Pamiętaj – najważniejszą informację przekaż na samym początku. Musi być widoczna od razu, bez rozwijania opisu!

Skąd brać pomysły na opisy zdjęć na Instagramie – podsumowanie

Widzisz? Pisanie opisów zdjęć produktowych nie musi być trudne. Trzeba tylko wiedzieć, jakie pytania sobie zadać… a potem na nie odpowiedzieć. Wracaj do tej ściągi za każdym razem, kiedy chwilowo opuści Cię wena. A może dopisałabyś coś do listy? Podziel się swoim pytaniem w komentarzu! 

Autorka wpisu gościnnego jest Karolina Bartoszek-Dourado czyli Biznesowa Skrzydłowa.

Pomaga zrobić fantastyczne pierwsze wrażenie, rozkochać klientów w produktach i usługach, a potem stworzyć z nimi stałe związki (bez rutyny!). Znajdziesz ją na www.biznesowaskrzydlowa.pl.

 

pomysły na opis zdjęcia na Instagramie
pomysły na opis zdjęcia na Instagramie
pomysły na opis zdjęcia na Instagrami

Jak widzisz, najważniejsze to mieć pomysł na opis zdjęcia – czyli po prostu mieć jakiś punkt wyjścia. Dlatego mam nadzieję, że ten tekst był dla Ciebie przydatny i pomysły na opis zdjęcia produktowego na Instagramie nie będą już stanowić dla Ciebie problemu.

Przy okazji, może zainteresują Cię też inne teksty z tej tematyki:

 

Tags from the story
  • Z tylu pytań można by cały artykuł napisać, a nie tylko opis na instagramie 🙂 bardzo pomocne!

  • Świetny wpis, baaardzo użyteczny, czuję się już super zainspirowana!!!dziękuję!