Sprawdź bestsellerowe “Korki z Insta: Reels”

logo wild rocks
współpraca na Instagramie

Współpraca na Instagramie: 5 błędów przez które przepadają Ci współprace na Instagramie 

Marzy Ci się współpraca na Instagramie? Masz nadzieję, że któregoś dnia uda Ci się zacząć zarabiać na Instagramie? Nie ma w tym nic złego, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że komercyjny sukces profilu i współpraca na Instagramie zależą od wielu czynników. Dlatego dziś skupię się tylko na jednym aspekcie wspólprac na Instagramie – na błędach przez, które mogą przepadać Ci propozycje współpracy na Instagramie. 

Budujemy na Instagramie wyjątkową relację z naszymi odbiorcami. Osoby, które aktywnie obserwujemy stają się dla nas trochę takimi naszymi koleżankami, których rekomendacjom ufamy. Zresztą pomyśl sama – prędzej uwierzysz koleżance, która poleca Ci super odżywkę lub podkład, niż reklamie w telewizji, prawda? I na tym w dużym skrócie opiera się influence marketing czyli core współprac na Instagramie.  

Współpraca na Instagramie

Dlatego właśnie marki coraz chętniej nawiązując z influencerami wspólpracę na Instagramie. I to nie tylko z tymi o wielkich zasięgach, ale również z tymi mniejszymi, nazywanymi ze względu na wielkość zasięgu “microinfluencerami”. 

W przypadku większych marek, z influencerami kontaktują się zwykle pracownicy agencji marketingowej, która jest odpowiedzialna za kampanię marketingową dla marki. 

I teraz pojawia się pytanie – co odstrasza pracowników agencji reklamowych gdy w grę wchodzi współpraca na Instagramie z influencerem?

5 błędów, przez które może przepaść Ci współpraca na Instagramie

Spytałam o to moje znajome, które na co dzień pracują w agencjach reklamowych, i byłam naprawdę zaskoczona, jak zgodne były w swoich odpowiedziach.

Oto 5 błędów, przez które tracisz współprace na Instagramie: 

1. Słup reklamowy

Jeśli na koncie jest bardzo duże nasycenie zdjęć z produktami, to takie konta szybko zyskują łatkę “słupa reklamowego”. Nie chodzi o to, że nie można nic reklamować, jednak gdy równowaga miedzy zwykłymi zdjęciami, a zdjęciami z “product placement” zostaje radyklanie zachwiana, wtedy można mówić o zjawisku “słupa reklamowego”.  

2. Kupieni followersi, niski ER

Marki korzystają z usług influencerów, aby zwiększyć dotarcie a tym samym sprzedaż swoich produktów. Co im więc po sztucznie napompowanych cyferkach i kupionych followersach gdzieś z dalekiej Azji? 

3. Brak adresu email w BIO

Wielu pracowników agencji robi research do współprac na Instagramie na komputerze. Brak adresu email w BIO z miejsca obniża wtedy Twoją szansę na nawiązanie współrpacy na Instagramie, bo po prostu nie ma jak się z Tobą skontaktować. A że w agnecji czas to pieniądz, to mało kto ma czas żeby pisac maile z prośbą o podanie adresu email (której pewnie i tak nie doczytasz, bo wpadnie do folderu “inne”; swoją drogą – zaglądałaś tam ostatnio?)

4. Brak opisu w BIO

Kolejna sprawa to brak informacji o tematyce konta w BIO na instagramie. W efekcie trudno się domyślić im w zasadzie jesteś i czym się zajmujesz. A klienci mają czasami bardzo precyzyjne wytyczne do tego z jakimi influencerami chcą współpracować (np. pracująca mama z dwójką dzieci, z dużej miejscowości). Oczywiście nie musisz być aż tak bardzo dosłowna, ale dobrze jest nakreślić mniej więcej kim jesteś, i czy będziesz pasować do potencjalnej współpracy na instagramie?

5. Brak spójności i estetyki, niska jakość zdjęć

Może niech tu przemówi najpierw cytat mojej koleżanki: “Jak konto ma mnóstwo follow, ale wygląda brzydko, nie rozważamy go nawet”. 

I w sumie co się dziwić? Wiesz jak jest: “Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. I jeśli konto jest nieatrakcyjne wizualnie, to raczej marne szanse na to, że ktoś będzie chciał z nim współpracować bo każda marka chce być prezentowana w atrakcyjny sposób – a to przed marką ostatecznie odpowiada pracownik agencji.  

Dlatego warto zadbać o warstwę wizualną naszego konta, po to aby zachwycić pracowników agencji. I tu może nam się przydać spójna, estetyczna siatka zdjęć. Dzięki temu masz szansę aby pokazać się jako profesjonalistka. 

 

5 błędów przez które przepadnie Ci współpraca na Instagramie: Podsumowanie

Jeśli chcesz zacząć nawiązywać współprace i zarabiać na Instagramie, musisz zadbać nie tylko o jakość swojego konta, ale również spróbować spojrzeć na swoje konto oczami pracownika agencji marketingowej. Czy wiadomo o czym jest konto? Czy łatwo się z Tobą skontaktować? 

Jak sama widzisz, to są czasem pozornie nieistotne kwestie, a mimo to mogą być powodem, przez które tracisz szansę na nawiązanie współpracy na Instagramie.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny, i pomógł Ci wyłapać najczęstsze błędy przez które mogą przepadać Ci współprace na Instagramie.

Tymczasem do zobaczenia na Insta!

współpraca na Instagramie
współpraca na Instagramie
współpraca na Instagramie

1 komentarz do wpisu: “Współpraca na Instagramie: 5 błędów przez które przepadają Ci współprace na Instagramie ”

  1. Czyli kuleje tylko jakość zdjęć, nie wiem, dlaczego na innych telefonach zdjęcia z mojego feedu wyglądają na rozmazane 🙁

Komentowanie zostało wyłączone.

Scroll to Top