Mam do Ciebie jedno szybkie pytanie – co widzi osoba, która wchodzi pierwszy raz na Twój profil? Sekwencję 6–9 zdjęć, czyli efekt Twojej ostatniej aktywności na Instagramie. To właśnie w tym momencie zwykle podejmuje decyzję, czy będzie Cię obserwować. Od tego, czy pierwsze wrażenie ją zachwyci, czy nie, zależy, czy kliknie “follow”. I dlatego warto zadbać o spójność na Instagramie.
Jak zachowujemy się na Instagramie?
Pomyśl – przecież działasz dokładnie tak samo. Wchodzisz, patrzysz i podejmujesz decyzję – zostaję, czy nie?
- Kiedy nowa osoba wchodzi na Twoje konto na Instagramie, to decyzję o tym, czy zostanie z Tobą na dłużej i kliknie “obserwuj”, podejmuje w przeciągu zaledwie kilku sekund.
- Kiedy potencjalny klient wchodzi na Twoje konto na Instagramie, to w mgnieniu oka ocenia, czy Twoja oferta jest dla niego, czy nie.
- Kiedy pracownik agencji wchodzi na Twoje konto na Instagramie, to w ekspresowym tempie podejmuje decyzję, czy wyśle do Ciebie propozycję współpracy, czy nie.
To są sekundy, które mogą decydować o tym, czy rośniesz, czy sprzedajesz i czy masz współprace na Instagramie.
Dlatego to, jakie nasze konto robi wrażenie na pierwszy rzut oka, naprawdę ma znaczenie.
Środek do celu
Ćwiczenie
Chciałabym Ci teraz zaproponować wykonanie prostego ćwiczenia. Ale takiego naprawdę prostego.
Wejdź na swoje konto na Instagramie…
I teraz wyobraź sobie, że to w ogóle nie jest Twoje konto. Że jesteś tu pierwszy raz w życiu.
Co widzisz? Jakbyś opisała swoje konto?
- Czy to, co widzisz, podoba Ci się?
- Czy Cię przyciąga?
- Czy kliknęłabyś „obserwuj”?
- Czy weszłabyś w link w BIO, żeby dowiedzieć się więcej?
I jak wrażenia? Czy czujesz, że Twoje konto mogłoby wyglądać lepiej?
Chcesz rozprawić się z bałaganem na swoim koncie bo sprawia, że nie przyciągasz ludzi na Insta, ale nie wiesz od czego zacząć? Mam dla Ciebie rozwiązanie.
Skąd wiem, że to działa?
Na Instagramie jestem od 2014 roku (wtedy założyłam moje pierwsze konto). Niestety – chociaż bardzo się starałam, to nic mi na tym Instagramie nie wychodziło. Po drodze popełniłam też mnóstwo błędów, które po prostu stopowały mój rozwój.
Coś się jednak zmieniło pod koniec 2017 roku. Zaczęłam stopniowo wypracowywać i wdrażać zasady, których uczę dziś na swoim kursie.
Efekty były… spektakularne. W 2018 roku do obserwowanych dodało mnie 50 tys ludzi. Bez botów, znajomości, super sprzętu i zabaw spod znaku “follow/unfollow”. Wiem, że dużą rolę odegrał w tym procesie fakt, że miałam spójne, estetyczne konto, przez co ludzie, którzy trafiali na mój profil, chętniej klikali “obserwuj”.
Spójność na Instagramie – podsumowanie
Nie da się ukryć, że spójne konto na instagramie może być ważnym elementem strategii rozwoju konta na Instagramie. Jeśli więc czujesz, że bardzo się starasz, a niewiele z tego wynika, to być może problemem jest to, że Twój Instagram jest niespójny, chaotyczny i zabałaganiony.
A jeśli nic nie zmienisz, to pewnie nic się nie zmieni. Problem polega w tym, że żeby coś zmienić, trzeba najpierw wiedzieć – co! Inaczej tylko błądzimy po omacku, marnując czas i energię.
A tymczasem, do zobaczenia na Insta

Ola Foryś |@wild.rocks
Inne artykuły o Instagramie na blogu Wild Rocks, które mogą Cię zainteresować:
- Zrób bezpłatny Insta Audyt i sprawdź co hamuje rozwój Twojego konta na Instagramie!
- Jak zaplanować siatkę zdjęć na Insta?
- Skąd brać pomysły na zdjęcia?
- Dlaczego moje konto na Instagramie stoi w miejscu?
- Jeśli poważnie myślisz o rozwoju swojego konta i potrzebujesz konkretnych wskazówek sięgnij po “Korki z Insta”
Podobają Ci się spójne profile na Instagramie? Chciałabyś aby Twój profil był bardziej estetyczny i spójny? Sprawdź jak zadbać o spójność na Instagramie.