Sprawdź bestsellerowe “Korki z Insta: Reels”

logo wild rocks
jak rozwijac konto na Instagramie w 2019 roku

Moja strategia rozwoju konta na Instagramie

Zastanawiasz się jak mieć więcej obserwujących na Instagramie? Jak rozwinąć swoje konto? W tym tekście chciałabym pokazać Ci jak wyglądała moja strategia rozwoju konta na Instagramie. Startegię, w której nie ma miejsca na boty, aplikacje do automatyzacji komentarzy czy zabawy spod znaku „follow/unfollow”.  

Zanim jednak przejdziemy do konkretów i strategii rozwoju konta to na początku zadajmy sobie podstawowe pytanie:
„Po co Ci duża liczba obserwujących?”

Po co Ci właściwie duża liczba obserwujących na Instagramie?

Choć trudno się z tym pogodzić, to prawda jest taka, że pierwszą rzeczą na którą zwracamy uwagę gdy wchodzimy na nowe konto jest liczba obserwujących. Nie wierzysz? W takim razie zwróć uwagę na co pierwsze spojrzysz następnym razem gdy będziesz odwiedzając nieznany profil. To taki „społeczny dowód słuszności”.

Na liczbę obserwujących zwracają zresztą uwagę nie tylko obserwujący, ale również marki. Nic więc dziwnego że tak wiele osób szuka w Internecie odpowiedzi na pytanie „Jak mieć więcej obserwujących na Instagramie”.

Oczywiście, duża liczba obserwujących nie sprawi, że ktoś doda Cię do obserwowanych. Ale jest to silny sygnał, że konto wzbudza zainteresowanie innych osób, więc może warto mu się przyjrzeć i rzucić też okiem na zdjęcia (i tu może Ci się przydać się konto z „efektem wow”  żeby zachęcić potencjalnych nowych obserwujących do kliknięcia „Follow”).

Strategia rozwoju konta na Instagramie: duże cyferki za wszelka cenę? Nie, dziekuję

Jednak stwierdzenie, że duże cyferki mają znaczenie na Instagramie mogłoby prowadzić do zupełnie szalonych wniosków – na przykład takich, że powinnaś dążyć do nich za wszelką cenę. Dlatego dopowiem, że choć duże liczby są ważne, to koniec końców ważniejszy jest engagement rate czyli wskaźnik zaangażowania. Innymi słowy – za dużymi cyferkami powinni stać prawdziwi ludzie, których naprawdę interesuje to co robisz na Instagramie.

Nie chodzi więc tylko o to żeby mieć tylko jak najwięcej obserwujących na Instagramie ale o to żeby byli to przede wszystkim prawdziwi i zaangażowani ludzie. I to jest coś na czym warto oprzeć swoją strategię rozwoju konta na Instagramie.

Moja strategia rozwoju konta na Instagramie

Jak w takim razie mieć więcej obserwujących na Instagramie? Jak się wybić na Instagramie? Jako alternatywę dla wszelkiej maści „dróg na skróty” (i tych wszystkich działań których później będziesz musiała się wstydzić) proponuję Ci strategię rozwoju konta która w samym tylko 2018 roku pomogła mi dojść z 15 tys do 65 tys obserwujących.

Bez botów, bez znajomości, bez drogiego sprzętu i bez zabaw w follow/unfollow.

Aby mieć więcej obserwujących, i to takich których rzeczywiście interesuje to co robisz na Instagramie, podejdź  więc do tematu strategicznie:

  1. Rób ciekawe, estetyczne zdjęcia
  2. Docieraj do właściwych ludzi
  3. Zachwycaj kontem z efektem WOW

W tym tekście omówię dwa pierwsze punkty tej strategii. Jeśli chodzi o punkt trzeci proponuję Ci tekst o spójności oraz mój kurs „Insta Metamorfoza” (kurs aktualnie nie jest w sprzedaży) gdzie pokazuję jak zadbać o spójne konto na Instagramie.

1. Rób ciekawe zdjęcia, które przykują uwagę Twoich potencjalnych obserwujących

Ależ to brzmi banalnie, co? Ale prawda jest taka, że bez ładnych zdjęć będzie Ci bardzo trudno odnieść sukces na Instagramie. Powiem więcej – ładne zdjęcia to dziś za mało! One muszą zaciekawić, przykuć uwagę i sprawić, by Twój potencjalny odbiorca chciał się dowiedzieć o Tobie czegoś więcej.

Tylko jak to wszystko zrobić?

Nie ma jednej recepty na sukces, ale to co na pewno warto zrobić w takiej sytuacji to zrobić gruntowny research. Od tego właśnie zaczynam każdy swój projekt jako projektantka usług i stron internetowych – od znalezienia ciekawych przykładów dla danego projektu czy tematu.

I choć wydaje się to pracochłonne to naprawdę warto mieć taki punkt odniesienia dla swojego projektu – niezależnie czy planujesz poprawić jakość swoich zdjęć, czy postawić nową stronę internetową. Research to podstawa.

Więc zamiast załamywać ręce, bo nie wiesz jakie zdjęcia robić zacznij od znalezienia ciekawych przykładów w Twojej branży czy kategorii tematycznej.

Jak znaleźć inspirujące przykłady kont z danej kategorii?

  • przejrzy zdjęcia, które pojawiają się dla hashtagów z Twojej kategorii – szukaj zdjęć, które przykuwają Twoją uwagę;
  • sprawdź jakie zdjęcia pojawiają się po kliknięciu „pokaż podobne” dla kont z Twojej kategorii które już znasz;
  • sprawdź jakie konta udostępniają „konta wyróżniające” z Twojej branży.

Oczywiście należy postawić sprawę jasno. Nie staniesz się lepszym fotografem od samego tylko oglądania obrazków w Internecie, ale zawsze warto celować wysoko.

Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami.
– Patrick Süskind

Na koniec podkreślę jeszcze, że w robieniu benchmarków nie chodzi o to, żeby kopiować cudze pomysły – ale żeby dać się zainspirować do szukania własnej drogi.

Żeby zobaczyć jak robią to inni (jak podchodzą do tematu? jakie techniki stosują?)

Żeby spojrzeć krytycznie na to co sami robimy (co już umiem robić? co jeszcze mogę poprawić?)

Żeby wyjąć z tego coś dla siebie a potem twórczo to przekształcić.

Boisz się, że Twoje zdjęcia za bardzo przypominają oryginał? W tym tekście znajdziesz dodatkowe ćwiczenia na kreatywność, które pomogą Ci wpaść na naprawdę fajne pomysły na zdjęcia a jednocześnie uniknąć kopiowania cudzych pomysłów: Skąd brać pomysły na zdjęcia?

2. Zacznij docierać ze swoimi treściami do właściwych ludzi

Dlaczego to jest takie ważne? Dlaczego warto docierać do ludzi których interesuje nasza tematyka?

Po pierwsze: będą bardziej skłonni kliknąć „obserwuj”.

Po drugie: będą zainteresowani również naszymi przyszłymi zdjęciami (czyli będą pozytywnie wpływać na nasz engagement rate).

Ok. Tylko jak dotrzeć ze swoimi zdjęciami do właściwych ludzi? Takich których interesuje podobna tematyka? I tu właśnie może pomóc nam startegia rozwoju konta na Instagramie.

Masz kilka możliwości, z czego trzy najbardziej efektywne rady jakie mogę Ci dać to:

A. Używaj tematycznych, dobrze dopasowanych hashtagów

B. Postaraj się aby Twoje zdjęcia zaczęły udostępniać konta, które zajmują się repostowaniem zdjęć z twojej tematyki

C. Twórz treści którymi ludzie sami chcą się dzielić (polecenia, #FollowFriday)

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Niekoniecznie.

Poniżej podaję instrukcję jak samemu znaleźć właściwe hashtagi oraz konta które zajmują się repostowaniem zdjęć.

Ad. 2a Jak znaleźć najlepsze hashtagi dla danej kategorii?

Jeśli chcesz znaleźć hashtagi z Twojej kategorii, możesz:

  • sprawdzić jakich hashtagów używają inni twórcy z Twojej kategorii;
  • sprawdzić jakie hashtagi podpowiada Instagram dla znanych Ci hashtagów z Twojej kategorii (opcja dostępna tylko w aplikacji).

Staraj się wybierać hashtagi, które nie mają kilkudziesięciu milionów użyć. Dobrze jest też sortować je sobie na jakieś widełki (np.10-100tys, 100-250tys, etc), tak żeby móc później sprawdzić jakie widełki są optymalne dla Twojego konta.

Szukanie hashtagów brzmi jak straszna dłubanina, ale ten wysiłek naprawdę się opłaca bo zwiększa Twoje szanse na to, że dotrzesz do ludzi których autentycznie zainteresuje to co robisz. A przecież o to nam chodzi, prawda?

Potrzebujesz „twardych dowodów”? Zobacz statystyki moich zdjęć na Instagramie:

jak zwiekszyc zasiegi na Instagramie
jak zwiekszyć zasięgi na Instagramie
hashtagi na Instagramie

Przy czym należy pamiętać, że nawet najlepszy zestaw hashtagów nie pomoże jeśli same zdjęcia nie będą ciekawe i estetyczne (patrz punkt pierwszy).  Ale z drugiej strony – bez właściwych hashtagów nawet najlepsze zdjęcia będą miały naprawdę trudne zadanie, żeby przebić się na Instagramie. 

Wiesz, tak tylko piszę, jakby ktoś zapomniał 😉

Więcej informacji na temat tego jak dobierać hashtagi na Instagramie znajdziesz tekście „Jak dobierać hashtagi na Instagramie w 2020 roku?”

Ad. 2b Co zrobić, żeby Twoje zdjęcia zaczęły udostępniać „konta wyróżniające”?

Konta, które zajmują się repostowaniem zdjęć innych użytkowników (czyli tak zwane „konta wyróżniające”), to świetny sposób na to, żeby dotrzeć do ludzi których interesuje konkretna tematyka zdjęć.

Co musisz zrobić żeby Twoje zdjęcie zostało udostępnione? Cóż – zacznijmy od tego że najpierw musisz znaleźć takie konta 🙂

Jak samodzielnie znaleźć „konta wyróżniające”?

  • sprawdź jakie konta tagują na swoich zdjęciach inni instagramerzy z Twojej kategorii;
  • sprawdź jakie konta oznaczają na swoich zdjęciach instagramerów z Twojej kategorii;
  • sprawdź jakie konta pojawiają się w sekcji „propozycje dla Ciebie” przy znanych Ci kontach repostujących zdjęcia z Twojej kategorii.

Pamiętaj że większość kont repostujących wymaga, aby oznaczyć ich na zdjęciu i użyć określonego hashtagu. W ten sposób konta te zabezpieczają się na wypadek ewentualnych roszczeń z tytułu bezprawnego wykorzystania cudzych zdjęć.

Wspomniane obostrzenia to jednak tak naprawdę tylko warunki wstępne.  Najważniejsze koniec końców jest to, żeby same zdjęcia były ciekawe, dobrej jakości i przyciągały uwagę odbiorców – ostatecznie konta repostujące też chcą publikować przede wszystkim takie zdjęcia, które spodobają się potem ich obserwującym.

Więcej informacji na temat tego czym są konta repostujące znajdziesz w tekście Co to są konta repostujące i jak je znaleźć?

Ad. 2c. Twórz treści którymi ludzie sami chcą się dzielić (polecenia, #FollowFriday)

To najtrudniejszy punkt strategii rozwoju konta bo najtrudniej go „powtórzyć”.

Kiedy poprosiłam Was na insta o rekomendacje inspirujących kont z kategorii macierzyństwo, to obok wizualnych perełek było też wiele kont które wyróżniały się nie pięknymi zdjęciami, ale humorem, osobowością czy wiedzą.

Rozrywka, wiedza, treści, historie – czyli wszystko to co wartościowe dla Twoich użytkowników – to naturalny wyzwalacz kolejnych udostępnień, a jednocześnie magnes dla nowych obserwujących. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma profesjonalną wiedzę medyczną jak @mamaginekolog, i nie każdy jest mistrzem ciętego humoru jak @piątypokoj – ale właśnie dlatego ten punkt jest taki trudny.

To co mogę podpowiedzieć Ci w tym punkcie o strategii rozwoju konta na Instagramie to to, że jeśli masz wiedzę którą możesz się dzielić – dziel się. Jeśli masz coś ciekawego do powiedzenia – to to powiedz. Jeśli masz specyficzne poczucie humoru – to nie kryj go pod płaszczykiem bylejakości.

Strategia rozwoju konta na Instagramie: Podsumowanie

I cóż…To chyba na tyle. Pozostaje mi mieć nadzieję, że ten artykuł będzie dla Ciebie fajnym i użytecznym wsparciem w Twojej strategii rozwoju konta na Instagramie.

A tymczasem, do zobaczenia na Insta

strategia rozwoju konta
strategia rozwoju konta
strategia rozwoju konta

Poznaj moją strategie rozwoju konta na Instagramie dzięki której w rok zyskałam 50 TYSIĘCY nowych obserwujących. Bez botów, znajomości i zabaw w follow/unfollow. Dowiedz się jak rozwinąć swoje konto na Instagramie. Zrób to dobrze i skutecznie.

2 komentarze do wpisu: “Moja strategia rozwoju konta na Instagramie”

  1. Pingback: Instagram: strategia prowadzenia konta i profilu

Komentowanie zostało wyłączone.

Scroll to Top